Compania Cotnari promoveaza vinul si sportul romanesc pe plan national si international

* In ultimii ani, compania ieseana a cucerit peste 125 de medalii de aur si 2 Mari Medalii de Aur la concursurile profesionale la care a participat.

Compania Cotnari promoveaza vinul si sportul romanesc pe plan national si international Binecunoscuta companie Cotnari a ajutat multi ani de-a randul sportul romanesc si cel iesean cu preponderenta, dar a sustinut si viata cultural-artistica din zona Moldovei. Boxul, sahul si sportivii din K1 au beneficiat de sponsorizarile firmei Cotnari, luptatorii Catalin Morosanu si Sebastian Ciobanu ducand numele Cotnari I pe meridianele lumii.

Cotnari a participat si la multe concursuri profesionale, unde a cucerit numeroase distinctii prin calitatea vinurilor pe care le produce.

– Domnule Director Ec. Constantin Deleanu, cum poate fi caracterizat anul viticol 2010, comparativ cu 2009 sau 2008?

– Dr. Ec. Constantin Deleanu (Presedinte Directorat al Companiei Cotnari) : Pentru viticultura a fost un an foarte capricios. Cu toate ca in iarna temperaturile au scazut pana la -25 grade Celsius, plantatiile viticole de la Cotnari au suferit pierderi nesemnificative. A urmat apoi o primavara cu cateva zile de canicula si cu un exces de precipitatii in luna mai, care au creat conditii pentru aparitia manei in plantatiile viticole. Vara a inceput cu precipitatii la fel de bogate, mult peste media anilor precedenti.

In zilele fara ploaie din lunile iunie si iulie au fost temperaturi foarte ridicate si s-au creat astfel conditii pentru atacul de fainare.

– Au fost afectate culturile anul acesta de fenomenele meteorologice ? In ce procent ?

– Dr. Ec. Constantin Deleanu : Pe toate cele 1.300 hectare de vie pe rod si cele 400 de hectare  de plantatii viticole am reusit sa facem la timp toate tratamentele contra manei si a  fainarii. Am reusit ca la acest moment sa avem viile neinburuienate, iar pierderile tind spre zero. In anul precedent am avut  si  putina grindina, dar  speram ca anul acesta  fenomenul sa nu se repete.

– Care este productia estimata pentru anul 2010 si unde se situeaza ea comparativ cu anul trecut ?

– Dr. Ec. Constantin Deleanu : Productia de struguri la Cotnari variaza de la 7-8 tone / ha la soiurile Grasa de Cotnari si Tamaioasa Romaneasca, pana la 9-10 tone / ha la soiurile Feteasca Alba si Francusa de Cotnari. Cheltuielile la un hectar de vie pe rod sunt cu peste 10% mai mari decat  in anii precedenti. Dar conditiile meteorologice din acest an – ploaia si caldura – au favorizat o mai buna crestere a strugurilor, ceea ce va duce in final la o productie mai mare pe hectar. Acolo unde avem surplus de productie, in special la soiurile Grasa de Cotnari si Tamaioasa Romaneasca, la inceputul lunii august, odata cu carnitul lastarilor, vom renunta si la o parte din struguri, pentru a favoriza acumulari mari de zahar la productia care ramane pe butuc. La o suprafata de 1.300 ha de vie pe rod se preconizeaza o productie de peste 12 milioane de kilograme de struguri, fata de aproximativ 11 milioane de kilograme de struguri obtinuti in anul 2009. Ne dorim ca urmatorul interval de aproximativ 60 de zile sa fie unul calduros si secetos, pentru a asigura si conditiile de calitate vinurilor din productia anului 2010.

– Cum este perceput vinul romanesc la nivel national si european si ce s-ar putea face pentru o mai buna promovare a sa ?

– Dr. Ec. Constantin Deleanu : In ultimii ani, in Romania, producatorii au inceput sa faca vinuri din ce in ce mai bune, in ciuda unor carcotasi care tot timpul vad ca ceea ce nu este produs romanesc, este mai bun. Iar calitatea vinurilor romanesti este certificata de rezultatele bune obtinute la Concursurile Internationale de Vinuri. Numai Compania Cotnari a obtinut in ultimii ani peste 125 de medalii de aur si 2 Mari Medalii de Aur.  Ar trebui ca producatorii de vinuri, de la cei mici pana la cei foarte mari, sa fie mai uniti, dupa exemplul producatorilor de bere, si sa nu-si mai arunce unii altora cu gunoaie in ochi. De asemenea ar trebui pusa la punct o strategie comuna de promovare a vinului romanesc, atat pe plan national cat si pe plan international. In acest fel ar scadea cheltuielile individuale de promovare si ar creste imaginea produsului.

Sursa: Sport365.ro
Data publicarii: 30.07.2010

About cotnari

Compania COTNARI este inima podgoriei Cotnari din anul 1948. Dragostea localnicilor pentru cresterea si rodul vitei de vie ne-a invatat sa pretuim fiecare boaba purtatoare de soare si sa impartasim cu ceilalti bucuria vietii.
Acest articol a fost publicat în Cotnari in presa și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s