Crap la cuptor cu legume si vin alb

Mare durere si cu pestele ajuns in gastronomia cotidiana romaneasca. Din lipsa de gratar la bloc si, mai cu seama, de groaza respectuoasa fata de pestele „fiert” la cuptor, in Romania se maninca parca prea mult peste naclait in faina si scaldat in ulei incins. Pentru marti l-am blagoslovit pe Gicuta cu multe legume si un masaj de relaxare cu ceapa, usturoi verde si sare de mare, cit sa nu uite de unde-a venit.

INGREDIENTE. Pentru patru portii. Un crap proaspat, de 1,5 kg, curatat de solzi si pe dinlauntru. Patru ciuperci mari, cite o jumatate de ardei gras rosu, verde si galben. Doua legaturi de usturoi verde si una de ceapa. Doi morcovi. Sare, piper, vin alb, patrunjel, zeama de lamiie, ulei de masline.

PREPARARE. Am curatat pestele de cei citiva solzi. Crapul chinezesc are foarte putini, citiva pe spate si alti citiva pe burta. Am cumparat pestele proaspat, cind se zbatea pe taraba din Obor. Consider ca e cea mai buna si mai sigura varianta in care e bine sa cumperi peste. Daca n-ai rabdare sa cureti solzii, sigur gasesti pe cineva sa te ajute cu asta chiar in hala de peste. Acasa l-am despicat pe burta, l-am curatat bine si l-am spalat. Am scos si branhiile, cu ajutorul unui cutit.

Am crestat pestele pe ambele parti, la distanta aproximativa de doua degete. L-am frecat apoi cu o mina de sare grunjoasa, de mare. Am taiat apoi pe lung citeva fire de usturoi, am frecat pestele pe toate partile cu ele, apoi le-am „ascuns” inauntru. Ultimul masaj a fost cu trei linguri de ulei de masline. L-am lasat sa traga un pui de…crap cat am pregatit legumele.

Am curatat si am taiat in bucati maricele: o legatura de ceapa verde, una de usturoi, ardeiul de trei culori si ciupercile. Am pus o parte din legume in tava, apoi pestele si apoi restul de legume, aranjate pe linga animal. Am stors o lamiie intreaga peste tot continutul tavii, am mai pus cinci linguri de ulei, sare si piper, dupa care am scaldat totul in jumatate de sticla de vin alb. Uleiul si vinul au ajutat pestele sa nu se usuce foarte tare la copt. Pe parcursul coacerii, am deschis din cind in cind cuptorul si am pus cu un polonic sos pe partea de deasupra a crapului. A stat la cuptor aproximativ 40 de minute, la foc mediu. Cind l-am scos pe farfurie, am pus deasupra patrunjel tocat marunt si amestecat cu zeama de lamiie proaspata. Merge cu garnitura de orez, cartofi natur sau cu o salata din multe frunze de primavara.

SOCOTELI.

Bani: aproximativ 8 RON / portie.

Timp: curatare – 15 minute,

Pregatire legume – 10 minute,

Pregatire peste – 10 minute,

Coacere – 40 de minute,

Spalat vase – 10 minute.

Timp activ: aproximativ 40 de minute.

Pofta buna!

Sursa: Pranzuldincaserola.ro

About cotnari

Compania COTNARI este inima podgoriei Cotnari din anul 1948. Dragostea localnicilor pentru cresterea si rodul vitei de vie ne-a invatat sa pretuim fiecare boaba purtatoare de soare si sa impartasim cu ceilalti bucuria vietii.
Acest articol a fost publicat în Mancaruri si vin și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

